Logo Carisma Classic zostało stworzone dla niemieckiej firmy zajmującej się sprzedażą i pośrednictwem w sprzedaży eleganckich, klasycznych aut, dzieł sztuki motoryzacji.
Logo i reszta identyfikacji miały spajać dwie marki Carisma Classic (rynek niemiecki) i Carisma Cars (firma na rynek hiszpański). Ten wymóg miał wpływ chatakter głównych elementów projektowanego znaku, a także na dobór kolorów.
Po wdrożeniu identyfikacji dla Carisma Classic prace nad Carisma Cars zostały zawieszone na pewien czas, bliżej nieokreślony.
Do tej pory obie firmy posługiwały się dość przypadkowym znakiem. Tworzyła go sylwetka koła kierownicy i nazwa firmy.
Tworząc nową identyfikację zupełnie odeszliśmy od starego znaku, jedyne nawiązanie to ogólny kształt sygnetu, czyli koło.
Sygnet łączy w sobie jeszcze parę historii:
1. Tworzą go inicjały marki: C.C. (wspólny element)
to Inicjały firmy Carisma Classic (także Carisma Cars).
2. Sygnet jest dynamczny (jak na sportowe auta przystało),
uzyskana została dzięki kompozycji elementów, kątom ułożenia i liniom podziału poszczególnych komponentów sygnetu.
3. Geometryczne elementy i równe litery w logotypie,
to wszystko miało luźno nawiązywać do estetyki Bauhausu (przecież te auta to sztuka).
Wspominałam wcześniej o kolorze, który to miał być, kolejnym spójną cechą obu identyfikacji.
Ponieważ w pierwotnym założeniu miały powstać dwie marki, o tym samym sygnecie tylko innej nazwie: Carisma Classic i Carisma Cars.
Naszym zamysłem było, żeby każda z firm miała swój kolor drugorzędny a kolor główny był taki sam. Barwą Carisma Classic jest zielony, natomiast Carisma Cars to niebieski*.
Kolor główny to połączenie obu kolorów i stworzył zestaw kolorystyczny z obiema „odnogami”, zarówno z kolorem zielonym, jak i niebieskim.
Musiał być również elegancki, ekskluzywny, jak auta, którymi zajmuje się Carisma Classic a także atrakcyjnie wyglądać w wersji metalicznej.
Przywołując proste skojarzenia z karoserią. (Może być również wykorzystywany przy tworzeniu elementów takich jak: tablice rejestracyjne, elementy karoserii itp). Kolor metaliczny w biznesie motoryzacyjnym wydaje się być niezbędny.
Logo oraz jego podstawowe cechy zostały przedstawione w prostym guideline.
Najważniejsze punkty, wytyczne, które otrzymał klient to:
- Krótki graficzny opis elementów i historii powstania nowego logo;
- Podstawowa wersja logo;
- Wersja horyzontalna;
- Konstrukcja logo;
- Obszar bezpieczny;
- Minimalna wielkość logo do użytku w druku i na ekranie
- a. Kolorystyka logo: (RGB, CMYK, Pantone, Hex Color)
b. Wersje czarnobiałe - Wersje kolorystyczne
- Sugestie tła, na którym miało by zaistnieć logo
- Niedopuszczalne zniekształcenia i zmiany znaku
(powyższe elementy dotyczą wszystkich realizacji każdego logo, kolejne punkty mogą się różnić w zależności od elementów identyfikacji wizualnej i potrzeb klienta)
*Kolory istniały w dotychczasowych materiałach i klientowi zależało na utrzymaniu ich.